کد مطلب:125055 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:249

میلاد نور
در ماه ذیحجه ی سال دوم هجرت پس از جنگ باشكوه بدر كه به صورت افتخارآمیزی به سود مسلمانان پایان یافت، دو دریای علم و عفت به هم پیوست و ازدواج علی و زهرا علیهماالسلام سرگرفت و دست غواص لایزالی محصول این پیوند مبارك را كه دو دردانه ی شاهوار از صدف پاك عصمت بود و به عنوان نعمت و هدیه ای بزرگ به جهانیان عرضه داشت [1] كه به فرمان خدا.



[ صفحه 24]



به نام فرزندان هارون جانشین موسی علیهماالسلام كه به زبان عبری شبر و شبیر [2] بود، حسن و حسین نامیده شدند، زیرا كه پدرشان علی علیه السلام هم شأن هارون بود یعنی جانشین به حق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم [3] .

با ولادت امام مجتبی سوره ی كوثر مصداق تازه یافت، آسمان و زمین نورباران شد، آسمانیان یكدیگر را تهنیت می گفتند، موجی از سرور و شادی خانواده ی نبوت را فراگرفت، و بار دیگر پس از ولادت مادرش فاطمه، آبی بر آتش بولهبی دشمنان اسلام ریخته شد كه امیدشان را به یأس مبدل ساخت.


[1] اشاره به روايات وارده در تفسير و تأويل آياتي از سوره ي الرحمن: مرج البحرين يلتقيان 19 بينهما برزخ لا يبغيان 20 فبأي ء الاء ربكما تكذبان 21 يخرج منهما اللؤلؤ و المرجان 22.

[2] فيروزآبادي در قاموس اللغة اين نامها را شبر (حسن)و شبير (حسين) و مشبر (محسن) خوانده است.

[3] اين وصلت آسماني سه محصول ديگر نيز داشت. دو دختر باكرامت به نامهاي زينب كبري (ام كلثوم كبري) و زينب صغري (ام كلثوم صغري) ويك پسر نامولود يعني محسن كه در جريان حمله به خانه ي علي عليه السلام از مادر سقط شد.